.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ضربه اقتصادی سنگینی که طوفان‌الاقصی به تل‌آویو وارد کرد
رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که بخش اقتصادی این رژیم از زمان آغاز نبرد طوفان‌الاقصی به شدت آسیب دیده است.
ضربه اقتصادی سنگینی که طوفان‌الاقصی به تل‌آویو وارد کرد

رسانه‌های صهیونیستی با اشاره آسیب‌های اقتصادی که در جنگ غزه گریبان بخش اقتصادی رژیم صهیونیستی را گرفت، تاکید کردند که شرکت‌های کوچک اسرائیل از هفتم اکتبر (۱۵مهر) تاکنون خسارت‌های زیادی دیده اند.

 

دفتر مرکزی آمار رژیم صهیونیستی اعلام کرد که شرکت‌های غیرفعال در سرزمین اشغالی از زمان آغاز نبرد طوفان الاقصی به طور گسترده آسیب دیده اند.

 

روزنامه یدیعوت آحارنوت اعلام کرد که شرکت‌های کوچک به دلیل جنگ موجود آسیب‌های زیادی دیده و به طور موقت تعطیل شده اند.

 

این روزنامه صهیونیستی اعلام کرد که نسبت فعالیت این شرکت‌ها به ۳۷درصد رسیده است.

 

بر اساس تحقیقات و بررسی‌های انجام شده تقریبا ۵۹درصد از شرکت‌های موجود در جنوب (غلاف غزه) از زمان آغاز نبرد طوفان الاقصی میزان فعالیتشان به کم‌ترین حد رسیده است.

 

رسانه‌های صهیونیستی به نقل از برخی تجار در شمال سرزمین‌های اشغالی (مرز‌های لبنان) نیز تاکید کردند که وضعیت فعالیت تجاری آن‌ها بحرانی شده است.

 

یک هفته پیش نیز بزرگ‌ترین اقتصاددان وزارت دارایی رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد که میزان خسارت‌های تولید داخلی در سرزمین‌های اشغالی در سال جاری به دلیل جنگ موجود به ۱۴درصد و به عبارت دیگر ۲.۵۰ میلیارد دلار ماهانه رسیده است.

 

همچنین خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ اخیرا اعلام کرد که بار مالی بوجود آمده در سرزمین‌های اشغالی تاثیرات منفی بر این رژیم دارد و بسیار دشوار است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی این رژیم بتوانند با این امر مقابله کنند.

 

همچنین وزارت دارایی رژیم صهیونیستی پیش از این به دلیل اولویت دادن به مسائل اقتصادی و اجتماعی جدید خواستار تعطیلی فوری ۶ وزارتخانه شده بودند.

 

پیش از این «امیر یارون» رئیس بانک مرکزی اسرائیل با تاکید بر اینکه جنگ غزه ضربه بزرگی به اقتصاد رژیم صهیونیستی زده است، گفت: این جنگ بیش از انتظار برای اسرائیل هزینه دارد و فشار‌هایی بر بودجه ایجاد خواهد کرد.

 

وی در کنفرانس صندوق بین‌المللی پول که در واشنگتن برگزار شد، تاکید کرد: بی شک جنگ آثار منفی مالی به همراه دارد و فشار‌هایی بر بودجه اسرائیل ایجاد خواهد کرد.

 

یارون با اشاره به کاهش تولیدات داخلی رژیم صهیونیستی در سال های۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ گفت: میزان وام‌ها و قرض‌ها برای تولیدات داخلی تا پایان سال۲۰۲۴به ۶۵ درصد خواهد رسید.

 

رئیس بانک مرکزی رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: این داده‌ها نشان می‌دهد که جنگ غزه ادامه دار بوده و در جنوب فلسطین اشغالی متمرکز خواهد بود.

 

پیش از این نیز رسانه‌های صهیونیستی از آثار منفی جنگ بر اقتصاد این رژیم خبر داده بودند.

 

مرکز پژوهش‌های امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که تداوم جنگ پیامد‌های گسترده و بلندمدت بر اقتصاد این رژیم خواهد داشت و وزارت دارایی رژیم صهیونیستی پیش بینی‌هایی در این خصوص داده است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.093 seconds.